środa, 7 listopada 2012

Syropy jesienno-zimowe.

Pamiętam, jak mój Atopik zachorował i pierwszym odruchem w nocy był spacer do apteki po syrop na kaszel. Generalnie podstawy i doświadczenie już miałam ale tutaj czekała na mnie kolejna nauka. Bo w przypadku alergików i atopików nie tylko wiek jest ważny w dawkowaniu ale i skład. Pewnie jest to logiczne ale wierzcie mi - nie dla wszystkich. I tak z jednej osoby za mną w kolejce zrobiło się conajmniej 10. Dlaczego? Bo musiałam przeczytać z farmaceutką skład na ulotkach, a tu okienko, po jednej mi wydawała jakbym conjamniej uciec z nimi wszystkimi chciała :)
A co to za zagrożenia?
Konserwanty i barwniki, aromaty..... niestety. Do tego najprostsza forma jaką jest miód niestety też potrafi uczulić.

Strona z konserwantami: TUTAJ

Wiele syropów ma smaki, pomarańczowy, malinowy itp. Jeśli jesteś na etapie, w którym wiesz co nie uczula Twojego malucha korzystaj z gotowych syropów, jeśli chcesz spróbować domowych sposobów zapraszam do naszych propozycji.

Przepis stary jak świat czyli syrop z cebuli i cukru trzcinowego.

Jedną cebulę kroimy na talarki i zasypujemy cukrem trzcinowym (lepszy dla organizmu niż cukier biały). Całość w talerzu przykrywamy np. drugim talerzem i odstawiamy do wydobycia się soków z cebuli. Taki gotowy syropek można podawać dziecku na noc.

Inne ciekawe syropy znajdziesz na tej stronie. 
Pamiętaj jednak że każdy produkt pojedynczy może uczulić. A jakie to będą w przypadku Twojej pociechy pewnie już trochę wiesz z tego postu


Zdrowia!:D



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz